Lumea actuala ne permite sa ne conectam de oriunde, sa ne verificam e-mailurile dupa cina si sa raspundem mai usor la apelurile sefilor in weekend. Nu am fost niciodata mai disponibili, ceea ce poate deveni atat o binecuvantare, cat si un chin. In plus, una din 5 companii adopta in acest moment practici de lucru la distanta, conform datelor Wundamail State of Remote Work 2019.
Cultura locurilor de munca se schimba, iar in contextul avantului fantastic al muncii la distanta, exista aspecte pe care proprietarii de afaceri trebuie sa le cunoasca. Daca esti unul dintre managerii interesati sa faca tranzitia catre munca la distanta alaturi de echipa sa, iata mai jos cateva idei de care ar trebui sa tii cont inainte de a face acest pas.
Sondajul Wundamail State of Remote Work 2019 a inclus 2500 de angajati la distanta, din regiuni diverse din Marea Britanie, cu origini etnice diverse, statut socio-economic diferit, sex diferit si, de asememea, subiectii au facut parte atat din categoria cu venituri mari, cat si din cea cu venituri mici. Respondentii din lista Wundamail lucrau in echipe formate din trei sau mai multe persoane, intr-o gama de intreprinderi de tip blue-chip, companii mari si micro-afaceri.
Cercetatorii au studiat un esantion reprezentativ la nivel national pentru a evalua beneficiile si provocarile cu care se confrunta angajatii britanici in prezent.
Iata concluziile.
74% dintre angajatii care lucreaza la distanta spun ca sunt mai productivi de la distanta decat daca ar lucra la birou
Datele legate de productivitate pot parea socante pentru multi manageri care de cate ori se gandesc la angajati la distanta isi imagineaza oameni prabusiti pe canapea cu ochii pe Netflix, sau privelisti paradisiace, cu pahare de cocktail peste tot in jurul laptopului.
Realitatea este foarte diferita, angajatii la distanta lucrand adesea de la birouri la domiciliu, spatii de lucru in comun sau cafenele locale.
Productivitatea ar putea fi un rezultat al lipsei factorilor de distragere a atentiei. Chiar si intr-o cafenea, interactiunile sunt limitate, lasandu-l pe angajat sa isi duca sarcina la bun sfarsit.
60% dintre angajatii remote considera ca au o contributie foarte apreciata in cadrul echipei
71% dintre cei intrebati au primit toate formele de lauda si recunoastere prin intermediul tehnologiei de comunicare.
Iata deci o alta conceptie gresita – aceea ca angajatii la distanta sunt izolati, deconectati sau separati de cultura companiei. Multe cercetari arata ca aceasta conceptie este nefondata, mai ales atunci cand compania pune accent pe o comunicare online de calitate.
Managerii care lucreaza cu o echipa remote trebuie sa mentina o comunicare la inaltimea provocarii. Cand cultura companiei este impartasita si insusita din timp, orice angajat poate intruchipa viziunea afacerii si sa o sustina.
Majoritatea managerilor si proprietarilor de business doresc sa obtina o cultura excelenta, iar echipa la distanta poate face parte din aceasta cultura.
42% dintre respondenti au considerat ca nu au parte de sprijin zilnic – in comparatie cu omologii lor de la birou
Fara sprijinul adecvat din partea managerilor, angajatilor care lucreaza la distanta le va fi greu sa simta ca fac parte din echipa. Adesea, o echipa remote nu simte ca munca sa este apreciata. In plus, orice angajat la distanta e satul sa auda de toate lucrurile fabuloase pe care le fac “cei de la birou”. In calitate de manager, trebuie sa iti analizezi mai bine sistemul de mesagerie, dar si continutul mesajelor transmise.
Configurand canale de comunicare regulata si usor de utilizat cu echipa remote, oferi acestor angajati posibilitatea de a cere ajutor daca au nevoie. Chiar daca nu utilizeaza suportul, este benefic pentru ei sa stie ca au la indemana aceasta optiune.
Dat fiind avantul actual al tehnologiei de comunicare si gestionare a echipei, nu exista niciun motiv pentru care angajatii la distanta sa se simta mai putin sustinuti decat colegii de la birou.
61% spun ca nu se simt „parte a echipei” in aceeasi masura ca si colegii de la birou
Daca angajatii care lucreaza la distanta se simt sau nu „parte a echipei” tine de cultura companiei. Lucrand distanta e mai lesne sa te simti ca un freelancer decat ca un membru al echipei. Tocmai de aceea, va fi esential pentru moral si pentru productivitatea generala si calitatea muncii ca toti angajatii sa simta ca lucreaza in colaborare si avand in minte un scop comun.
Poate ca angajatii remote nu se vor putea implica in evenimente de birou, insa in aspecte de ansamblu, asa cum este stabilirea obiectivelor, echipa care lucreaza la distanta este la fel de importanta ca si echipa din birou. Tine de abilitatile excelente de comunicare si organizare – doua lucruri pe care orice bun manager sau proprietar de afaceri ar trebui sa le aiba.
55% au raportat ca managerul „nu intelege pe deplin ce fac in fiecare zi”.
Peste jumatate dintre angajatii la distanta nu cred ca managerul lor intelege rolul pe care il au in functionarea zilnica.
In calitate de manager, ar trebui sa iti poti indruma angajatii in sarcinile zilnice pe care le au. Daca nu intelegi ce fac sau cum functioneaza, cum vei putea face asta?
Inca o data, totul se rezuma la necesitatea unei comunicari consecvente intre membrii echipei la distanta si manageri. Bariera cunoasterii poate fi indepartata prin organizarea de sesiuni regulate de actualizare, prin intermediul canalelor digitale de comunicare.
Utilizarea comunicarii fata in fata ii va ajuta pe angajatii remote sa isi impartaseasca progresul in diferite proiecte. Intreaga echipa de la birou ar trebui sa poata vedea lunar si sa discute cu echipa la distanta. In calitate de manager, poti pune intrebari si poti afla mai multe despre etapele muncii lor. Vei sti astfel ce fac membrii echipei tale in fiecare zi si ii vei putea conduce mai eficient in viitor.
34% au recunoscut ca „au profitat de lipsa supravegherii”, iar 66% au recunoscut ca „au fost tentati sa depaseasca limitele” in trecut
Cea mai mare teama atat pentru proprietarii de business cat si pentru manageri sunt angajatii la distanta care profita de situatie. In timp ce o treime dintre respondenti au recunoscut ca au profitat de lipsa supravegherii – aproape de doua ori mai multi rezista tentatiei de a face acest lucru.
Unii simt ca pot calca stramb mai mult, atunci cand seful nu este in preajma, insa aceleasi statistici exista si pentru angajatii de la birou, nu numai pentru cei remote. Daca managerul este la el in birou, chiar te ocupi intotdeauna numai de sarcinile de serviciu?!
Majoritatea angajatilor au spus ca au profitat doar cand au lucrat prima data de acasa
Update-urile catre sediu cu privire la progrese te vor ajuta sa iti iei gandul de la angajatii la distanta. Daca un angajat stie ca va fi intrebat care este stadiul muncii sale, e mai putin probabil sa profite. Majoritatea angajatilor au spus ca au profitat doar cand au lucrat prima data la distanta, iar asta doar pana s-au obisnuit cu o rutina.
74% au spus ca „tehnologia comunicarii imbunatateste productivitatea generala”
O statistica linistitoare pentru managerii si proprietarii de afaceri care doresc sa treaca la munca la distanta este ca acest tip de desfasurare a activitatii are capacitatea de a mari productivitatea.
Tehnologia de comunicare este principala modalitate prin care managerii si angajatii raman conectati. Daca ai la indemana aceste instrumente vei imbunatati productivitatea.
Este vital sa ai canale de comunicatii pe care se pot baza atat managerul, cat si angajatii la distanta. Adesea, comunicarea de la birou poate divaga, ducand la un mediu de lucru mai putin productiv. Cu tehnologia de lucru si comunicare la distanta, acest lucru nu se intampla.
15% spun „Mi se pare ca tehnologia de comunicare ma distrage sau ma deranjeaza”. Alti 14% spun ca “tehnologia de comunicare este stresanta”.
Chiar daca 74% dintre respondenti au constatat ca tehnologia de comunicare le imbunatateste productivitatea generala, unii inca mai considera ca e un efort. Multi dintre respondenti au considerat tehnologia de comunicare in acelasi timp productiva dar si stresanta si perturbatoare.
Comunicarea ar trebui sa fie limitata la o data pe zi sau in situatii de urgenta, prin intermediul unui forum sau prin utilizarea unui instrument de comunicare ce poate fi dezactivat. Atunci cand incerci sa te concentrezi, nu e nimic mai rau decat notificarile.
Intr-o perioada in care atat de multi angajati lucreaza la distanta, e momentul sa ne adaptam si sa ne pregatim pentru viitoarea schimbare culturala. Informatiile de mai sus sunt esentiale pentru fi sigur ca poti lua decizii in cunostinta de cauza si ca poti oferi angajatilor cea mai eficienta si de succes experienta de lucru la distanta.
Sursa: https://readwrite.com/2019/12/05/remote-working-culture-the-facts-business-owners-need-to-know/
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.