Monitorizarea concurenților este deja unul dintre pilonii fundamentali atunci când pregătești orice strategie de vânzare online. În cadrul fazei de cercetare, atât în magazinele online, cât și în piețele de desfacere, există mai mulți factori care trebuie luați în considerare, dar mai presus de toate, există anumite elemente pe care nu le poți trece cu vederea dacă dorești să obții rezultate fiabile și reprezentative din monitorizarea concurenților.
Monitorizarea concurenților ar trebui să fie un exercițiu continuu, regulat, iar un soft care face acest lucru simplifică investigația fiecărui jucător online și returnează informații foarte detaliate pentru fiecare dintre ei. Obiectivul este să poți fi la curent cu acțiunile și modificările efectuate de concurența ta, cu un efort relativ minim.
Atunci când efectuezi monitorizarea concurenților, este esențial să iei în considerare doi pași esențiali: identifică opozanții care au cu adevărat o influență asupra afacerii tale și selectează variabilele necesare pentru studierea competiției.
În ceea ce privește variabilele, este esențial să detaliezi anterior datele pe care dorești să le colectezi, deoarece ti-ar fi mult mai ușor să ai un tabel cu toate criteriile care te interesează și să le analizezi în paralel. De fapt, acesta este modul în care experții și instrumentele de monitorizare preturi ale concurenței prezintă rapoartele periodice; structurate după categoriile de interes.
Deci, ce elemente ar trebui luate în considerare în orice analiză a concurenților?
Să analizăm diferiții factori și variabile care trebuie identificați perfect pentru a monitoriza cu succes concurența online.
Monitorizarea prețului.
Acesta este unul dintre aspectele esențiale în analiza concurenților. Cunoașterea tipului de strategie de stabilire a prețurilor este esențială pentru a optimiza vânzările unui magazin online în momente cruciale de pe piață. Astfel, atunci când monitorizezi prețurile competitorilor tăi, va fi necesar să analizezi variațiile de preț pentru fiecare produs, momentul în care apar, cât de des și în ce măsură. Aceasta va fi cheia extrapolării concluziilor corecte despre elasticitatea prețurilor fiecărui concurent pe baza ofertei și cererii de pe piață în ansamblu.
Analiza catalogului.
Știind în permanență ce produse intră și ies din cataloagele competiției devine mult mai ușor să prevezi atât lansările viitoare, cât și posibilele acțiuni între restul produselor care însoțesc aceste noi lansări. De asemenea, vor apărea elemente precum clasificarea produselor, prezentarea acestora și varietatea de opțiuni în ceea ce privește modelele și prețurile oferite de fiecare concurent.
Analiza aprovizionării și stocării.
În cele din urmă, pe cât posibil, vei paria întotdeauna pe studiul relației dintre disponibilitatea produselor concurenței și nivelul ofertei și cererii, pentru fiecare, în fiecare moment de pe piață. Aceste informații, împreună cu monitorizarea prețurilor, sunt cu adevărat valoroase pentru orice magazin online, deoarece poți avea cunoștințe mai aprofundate despre marjele de profit din cadrul concurenței sau poți înțelege ce riscuri își asumă la anumite vârfuri de vânzare.
Configurarea unui șablon cu aceste elemente necesare pentru monitorizarea concurenței este o resursă disponibilă pentru toate companiile online care, fără îndoială, pot face o mare îmbunătățire atunci când fac o analiză completă a pieței. Automatizarea acestei proceduri este, de asemenea, de mare ajutor, deoarece cu un instrument de monitorizare preturi este posibilă colectarea, clasificarea și filtrarea unei cantități uriașe de date care ar fi practic imposibil de gestionat manual.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.