Marketingul prin corespondenta directa poate fi o solutie competitiva, desi multe companii ii subestimeaza beneficiile.
Iata mai jos patru moduri diferite in care te poti asigura ca ai o campanie de marketing prin corespondenta directa, care reuseste sa iasa in evidenta fata de restul pietei, ceea ce te va ajuta sa iti dezvolti afacerea.
Traim intr-o lume care devine pe zi ce trece mai digitalizata. Pentru a tine pasul cu aceasta tendinta, companiile continua sa investeasca masiv in publicitate si marketing digital, intr-o incercare de a ajunge in contact cu baza de utilizatori.
Publicitatea pe care o vedeai pana acum ori de cate ori deschideai ziarele dimineata, populeaza acum site-urile web pe care le frecventezi pentru a te informa, sau feed-urile de Facebook si de Twitter. Reclamele sunt acum peste tot pe internet, companiile incercand astfel cu disperare sa isi devanseze concurenta.
Cu toate acestea, agitatia si graba de a avea cea mai buna prezenta in mediul online a mascat faptul ca exista in continuare si alte metode viabile de marketing. Iar una dintre acestea este marketingul prin corespondenta directa.
Probabil crezi ca din pricina emailurilor, mesajelor rapide si retelelor de socializare – toate oferind moduri de a disemina destul de rapid reclamele si informatia – marketingul prin corespondenta directa a devenit invechit si ineficient, dar statisticile arata o imagine diferita. Potrivit unui studiu din 2017, marketingul prin corespondenta directa are un randament mediu al investitiilor de 29%, spre deosebire de cautarile platite (randament mediu al investitiilor de 23%) si afisarile online (randament mediu al investitiilor de 16%).
Serviciul de Posta din SUA a constatat ca 60% dintre clientii care au primit un catalog in cutia postala au fost influentati sa viziteze pagina de web a firmei respective. USPS noteaza ca 81% din corespondenta trimisa este citita de catre persoana care se ocupa in familie de documentele financiare.
Farmecul lumii digitale ne poate face sa trecem prea usor cu vederea utilitatea corespondentei directe ca strategie de marketing viabila si profitabila, insa statisticile arata in mod evident ca ignorarea acestei forme de marketing poate afecta dezvoltarea afacerii.
Insa, oricat de utila ar fi aceasta forma de marketing, trebuie sa recunoastem si ca e dificil de gandit o campanie de advertising care sa iasa in evidenta in tot haosul din cutia postala. Tocmai de aceea, ai mai jos patru moduri diferite in care te poti asigura ca o campanie de marketing prin corespondenta poate iesi in evidenta fata de restul, permitandu-ti sa diversifici cu succes strategia de marketing a companiei tale si sa iti dezvolti afacerea.
1. Scrisul de mana
Extrem de multe reclame trimise prin corespondenta par impersonale, avand adresa printata cu un font generic si cuprinzand mesaje foarte generale si ele. De cele mai multe ori toate plicurile cu reclame pe care le primesti la cutia postala arata exact la fel! Ca atare, astfel de reclame ajung adesea direct la cosul de gunoi, pentru ca destinatarii incearca sa filtreze plicurile ce nu par a fi personalizate. De aceea, adaugarea pe plic a adresei scrise de mana sau cu ajutorul unei masini care scrie de mana se poate dovedi o strategie importanta pentru a creste vizibilitatea reclamei, ajutand-o sa iasa in evidenta dintr-o gramada mare de plicuri.
Aceste metode sunt simple si functioneaza exact asa cum o arata si numele lor: scriind adresele destinatarilor pe plic, fie folosind markere sau stilouri, fie folosind o masinarie care stie sa scrie de mana. Insa in ciuda simplitatii lor, vorbim despre metode extrem de eficiente. Scrisul de mana de pe plicurile primite in cutia postala adauga o tusa personala reclamei, facand oamenii sa se gandeasca pret de cateva secunde, inainte de a trece la urmatorul plic si genereaza un raspuns emotional pozitiv in randul potentialilor clienti. Destinatarii se simt mai pretuiti si mai apreciati atunci cand vad scrisul de mana pe plic. Mai mult, s-a dovedit ca scrisul de mana creste rata de raspuns cu peste 30%.
2. Trimiterea de notite post-it
Un alt mod fantastic de a-ti imbunatati campania de publicitate este reprezentat de folosirea notitelor post-it, unul dintre cele mai indispensabile instrumente de birou in lumea moderna. Metoda nu este deloc complicata: atasezi pur si simplu o notita post-it cu un mesaj personalizat, cu website-ul sau cu numarul de telefon, reclamei tale trimise prin corespondenta directa. Dincolo de faptul ca este o parte a reclamei initiale pentru fiecare client, notita post-it poate fi pastrata pentru mai tarziu, destinatarul putand sa o puna pe frigider sau deasupra biroului, pentru a o avea in vedere.
Acest mesaj pe un pos-it poate fi si adresat de mana, maximizand valoarea si gradul de personalizare.
De ce sunt post-it-urile un instrument valoros de marketing? In primul rand pentru ca ies in evidenta ocupand spatiul de pe o vedere sau scrisoare care altfel ar fi simple. Creierul uman este atras de notita atunci cand scaneaza prima data corespondenta. Notitele post-it sunt, de asemenea, un mod excelent de a personaliza corespondenta si, asa cum am aratat si mai sus, personalizarea poate creste foarte mult raspunsul.
Cifrele sunt in favoarea folosirii notitelor pentru o campanie de publicitate directa prin email. Mai mult, un sondaj din 2015 a demonstrat ca atasarea unei notite personalizate la un sondaj a generat o rata de raspuns de 60%, in timp ce trimiterea aceluiasi sondaj fara notite a avut ca rezultat completatea de catre numai 34% dintre destinatari. Acesta este doar un exemplu pentru modul in care notitele post-in pot imbunatati campania de marketing prin corespondenta directa.
3. Printarea de date variabile
Am discutat foarte mult despre personalizare si despre modul in care aceasta poate influenta in mod pozitiv campaniile de marketing. Tiparirea de date variabile (Variable Data Printing – VDP) este doar un alt mod de a adauga o tusa personala reclamelor trimise prin corespondenta directa. VDP este o metoda de printare digitala care foloseste datele existente pentru a personaliza diferite elemente ale unei reclame – saluturi, imagini, URL-uri, texte si grafica. Aceasta iti permite sa targetezi fiecare plic pe care il trimiti unui destinatar anume, conferind un nivel unic de personalizare care poate atrage atentia fiecarui client in parte.
Faptul ca imprimi mesajelor tale o tusa personala rezoneaza cu majoritatea covarsitoare a clientilor. Studiile spun ca aproximativ 80% dintre clienti se bucura atunci cand retailerii sau alte companii personalizeaza sugestiile sau reclamele pe care le trimit. Cercetarea suplimentara a aratat ca rata de raspuns a corespondentei personalizate este de 6%, in timp ce un plic generic genereaza doar o rata de 2%.
Sa presupunem ca esti un dealer de masini care ar vrea sa genereze notorietatea brandului in comunitatile invecinate. VDP te poate ajuta sa printezi mesaje precum “Salut, Dan! Iata oferta noastra exclusiva de masini sport.” sau “Buna, Mihaela! Iata care sunt noile noastre modele de SUV-uri”, adresandu-te fiecarui destinatar pe numele mic, cu oferte diferite.
4. Corespondenta razuibila
Daca iti doresti sa exploatezi un alt mod foarte putin folosit de a determina angajamentul potentialilor clienti fata de reclama ta prin intermediul corespondentei directe, incearca sa folosesti corespondenta razuibila.
Punand pe plicul expediat o caseta razuibila vei determina clientul sa interactioneze in mod direct cu produsul tau. Secundele suplimentare pe care le petrece razuind acea portiune il poate face pe client sa isi aminteasca mai clar de produsul tau, de informatiile de contact sau de companie. Sub materialul razuibil, ataseaza un cupon, un cod de reducere sau un link de abonare, pentru a determina clientul sa faca pasul urmator catre alegerea produsului pe care il promovezi.
Cercetarile arata ca acest tip de corespondenta razuibila este un mod foarte bun de a creste ROI-ul si rata de raspuns. In plus poti chiar sa combini zonele razuibile cu VDP pentru a adauga o tusa si mai personala unei campanii de marketing prin corespondenta directa.
Concluzia despre metodele de marketing prin corespondenta directa
Oamenii pot spune ca marketingul prin corespondenta directa nu este eficient, insa adevarul este ca el continua sa fie un mod foarte bun de a genera raspuns la reclama. Publicitatea prin corespondenta directa este, de asemenea, un mod extrem de valoros prin care firmele isi pot diversifica o strategie de marketing si se pot extinde pe alte canale de marketing. Desigur, metodele de mai sus sunt doar patru dintr-o gama variata de moduri in care poti influenta succesul unei campanii de marketing prin corespondenta directa. Exista nenumarate moduri in care poti atinge potentialul pe care il ofera reclama de acest tip.
Marketingul prin corespondenta directa este o oportunitate foarte eficienta de marketing de care fiecare companie ar trebui sa profite. Este important de retinut ca este in continuare o metoda care functioneaza si fiecare campanie de acest gen ar trebui sa faca eforturi sa fie diferita si sa iasa in evidenta in cutia postala. Diferentele mici conteaza foarte mult in marketingul direct!
Sursa: https://www.business.com/articles/methods-to-spice-up-direct-mail-marketing/
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.