
Sezonul sărbătorilor de iarnă va fi foarte diferit anul acesta, față de cum am fost obișnuiți până acum. Utilizarea comerțului electronic și eforturile de tranziție digitală din întreaga lume sunt la un nivel fără precedent.
Numărul mare de cumpărători online, cât și numărul mare de noi concurenți și schimbarea radicală a obiceiurilor de cheltuieli determină comercianții să abordeze noi tactici pentru a ieși din mulțime și pentru a menține încrederea clienților și mulțumirea acestora cât și un profit pe măsură.
În acest nou mediu de cumpărături, este bine:
- Să înțelegi ce așteaptă cumpărătorii de la tine și produsele și serviciile tale;
- Să anticipezi posibile scenarii în care COVID-19 va afecta comportamentul legat de cumpărături al populației;
- Să construiești sau să testezi noi strategii pentru a te adapta la schimbări;
Pe baza cercetărilor făcute despre ceea ce ne așteaptă în luna noiembrie, îți ofer câteva strategii și tactici de stabilire a prețurilor pe care le poți folosi pentru un sezon al sărbătorilor fericit și… productiv.
Să începem!
Profită de toate șansele posibile pentru a îmbunătăți profitabilitatea afacerii tale
Va fi un sezon mai lung decât de obicei.
Gândește-te la el ca la un maraton. Oamenii vor începe cumpărăturile pentru sărbători din timp, pentru a nu-și crea o gaură așa mare în buget deci fii pe fază și oferă-le din timp ce-și doresc.
Asigura-te că dispui de un stoc bogat al produselor tale care nu se va epuiza. Cei care îți vizitează magazinul și văd că produsul pe care îl voiau nu este disponibil, foarte probabil să nu revină ba mai mult, vor merge la concurență. Așa că monitorizează informațiile despre stocurile concurenților. Când acestea sunt epuizate, poți îmbunătăți marjele de profit.
Urmărește-ți concurenții și stabilește prețuri dinamice
Un lucru este sigur. Trebuie să oferi prețuri competitive.
Vezi, prețul este principala prioritate pentru consumatorul într-o situație financiară dificilă. Un sondaj a constatat că 36% dintre cumpărătorii care preferă comerțul online, anul acesta au cumpărat de la mai mulți comercianți, tocmai din dorința de a lua produse cu cel mai mic preț posibil. Acest lucru este o oportunitate excelentă pentru întreprinderile mici.
Dar același sondaj a constatat, de asemenea, că loialitatea cumpărătorilor scade pe măsură ce oamenii petrec mai mult timp online, căutând mai multe magazine care oferă reduceri și oferte. 45% dintre cumpărători au declarat că în această perioadă sunt mai puțin fideli față de mărcile pe care le iubesc. În afară de aceasta, cumpărătorii care aleg să facă shopping în perioada sărbătorilor au această așteptare cum că ofertele vor fi mai bune, în comparație cu restul anului.
Poate mai important decât orice, concurenții tăi, foarte probabil să ofere reduceri considerabile pentru a scăpa de stocurile vechi de produse pe care nu reușeau înainte să le vândă.
Asta înseamnă că trebuie să monitorizezi concurenții și să stabilești prețuri flexibile pe care să le poți ajusta la timp. Și cum această acțiune este foarte mare consumatoare de timp îți ofer o soluție care te poate scoate din această situație – PriceVent.
PriceVent este un instrument care te poate ajuta să îți monitorizezi concurența din mai multe puncte de vedere. Poți să le afli prețurile, stocurile, ofertele și multe alte informații foarte utile pentru a putea adopta strategii avantajoase și să fii cu un pas înaintea concurenților. Așa că, să nu o mai lungim, te invit pe pricevent.com și ca să te convingi singur de toate ce ți le-am povestit, ai parte de o perioadă de test gratuită.
Oferă reduceri personalizate
Știm cu toții că ieșirea din mulțime în sezonul de sărbători este mai dificilă decât pregătirea pentru el.
Cumpărătorii primesc nenumărate e-mailuri impersonale cu reduceri generoase la tot felul de produse și servicii și de fapt folosesc doar câteva. Email-urile personalizate care se adresează direct destinatarului și care conțin reduceri de preț și oferte speciale funcționează mult mai bine decât cele generice.
Dacă nu urmărești datele clienților, începe de astăzi să o faci! Fii atent la comportamentul legat de cumpărături al clienților, urmărește modul prin care navighează pentru a ajunge la produsul dorit, găsește produsele pe care le-au lăsat în coșurile lor, abandonate sau le-au adăugat la listele de dorințe. În loc să trimiți oferte la întâmplare, trimite clienților coduri de reducere pe care le pot folosi la produsele pentru care s-au arătat interesați. Ia în considerare reducerile utilizate anterior pentru a constata care dintre ele au fost mai atrăgătoare și mai eficiente.
Oferă pachete personalizate
Pachetele sunt minunate pentru a atrage clienții să facă achiziții consistente. Chiar dacă, să spunem, intenționau să cumpere doar un laptop și o pereche de căști, poți adăuga un hard disk la acest pachet și să oferi un preț de nerefuzat pe tot ansamblul de produse.
Dar, fii eficient și practic în ceea ce oferi, deoarece adevărul este că oamenii intenționează să reducă cheltuielile anul acesta și nu vor arunca cu bani, decât dacă sunt interesați cu adevărat de produse.
O strategie strălucită pentru a evita atât reducerile prea mari care diminuează considerabil profitul, cât și pachetele generice care nu se vor vinde este oferirea de pachete personalizate.
Dacă oferi o reducere de 20% la un set de produse pe care cumpărătorii îl pot crea singuri, vei fi mult mai câștigat decât dacă ai oferi o reducere de 30% la un pachet pe care îl stabilești tu.
Îți doresc să ai parte de cel mai bun sezon de sărbători din toate!
Clienții se schimbă. Urmărește datele lor, încearcă să îi cunoști mai bine. Află ce așteptări au de la acest sezon care bate la ușă și fii tu cel pe care îl vor alege pentru cumpărăturile de sărbători.
Oferă reduceri competitive, informează-ți clienții despre ele din timp și rezultatele nu vor întârzia să apară.
„O viață fără sărbătoare e ca un drum lung fără hanuri.”- Democrit
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.