
Oricine doreste sa isi comercializeze cu succes continutul, produsele sau serviciile online trebuie sa atraga cat mai multa atentie asupra lor. Si cea mai buna oportunitate pentru aceasta sunt pozitiile de top pe prima pagina de rezultate de cautare, asa-numita Pagina de Rezultate a Motorului de Cautare (SERP) de la Google.
Termenul „SEO” apare de obicei rapid si calea ulterioara pare clara. Dar SEO (Search Engine Optimization) este doar un aspect al marketingului online pentru un loc bun pe SERP-urile Google. La fel de important este SEA (Search Engine Advertising), mai exact plasarea sistematica a reclamelor platite pe motoarele de cautare. In calitate de agent de publicitate, licitati pentru cuvintele cheie in baza carora anuntul dvs. ar trebui sa apara intr-o licitatie.
Ce reprezinta un SEO bun?
In general, optimizarea pentru motoarele de cautare este folosita pentru ca site-ul dvs. sa se claseze cat mai sus posibil in rezultatele cautarii organice. Locul dorit pentru un clasament bun al fiecarei companii este prima pagina a motoarelor de cautare, deoarece foarte putini utilizatori isi dau osteneala sa se uite la urmatoarele pagini. Spre deosebire de SEA, sa apelezi la servicii SEO este o investitie pe termen lung – atat in masuri adecvate, cat si in continut adecvat.
Cat de bine functioneaza SEA?
SEA necesita un buget mai mare decat SEO. Cu toate acestea, Google decide in timp real care ofertant va fi ales pentru un anumit termen de cautare. Daca site-ul dvs. web apare apoi in reclame depinde de valoarea sumei licitate si de numarul de ofertanti concurenti pentru acelasi cuvant cheie. Drept urmare, pretul pentru Google Ads creste odata cu cererea pe care o genereaza un anumit termen de cautare.
Fiind o companie mai mica, specializata, poate fi, prin urmare, avantajos sa licitati pentru cuvinte cheie de nisa, adica cele care sunt strans legate de compania dvs., de produse si de grupurile dvs. tinta. Cu alte cuvinte, un cuvant cheie de nisa este mai ieftin decat un cuvant cheie generic de mare volum.
Concluzie: SEO bun + SEA bun = SEM bun
Marketingul in motoarele de cautare este unul dintre cele mai importante canale de marketing online. Cu toate acestea, amestecul dintre SEO si SEA trebuie sa fie corect. Atunci ambele se pot completa reciproc optim in mixul de marketing online. Nu in ultimul rand, cercetarea priceputa a cuvintelor cheie pentru SEO si SEA joaca, de asemenea, un rol major. Instrumente precum Search Console sau Planificatorul de cuvinte cheie Google Ads va pot ajuta in acest sens. Prin urmare, urmatoarele intrebari sunt importante atunci cand stabiliti prioritati:
- Sub ce termeni de cautare ar trebui sa apara site-ul dvs. web?
- Ce cuvinte cheie de nisa sporesc impactul cuvintelor cheie importante?
- Ce clasamente realizeaza site-ul tau cu cuvintele cheie actuale?
- Care dintre concurentii tai folosesc aceleasi cuvinte cheie?
- Concurentii tai sunt mai concentrati pe SEO sau SEA?
Puteti folosi apoi raspunsurile la aceste intrebari pentru a va alinia marketingul pentru motoarele de cautare si pentru a decide pe ce sa va concentrati in ciuda tuturor diferentelor dintre SEO si SEA – sau cum ar trebui sa arate cea mai buna combinatie a ambelor solutii.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.