• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Home
  • Business
  • Dezvoltare personala
  • Frumusete & Moda
  • Sanatate
  • Tehnologie
  • Noutati
  • Contact

Zina Zinnaida

My WordPress Blog

Cultura muncii la distanta: tot ce trebuie sa stie un proprietar de business

mai 23, 2021 de zina Lasă un comentariu

Lumea actuala ne permite sa ne conectam de oriunde, sa ne verificam e-mailurile dupa cina si sa raspundem mai usor la apelurile sefilor in weekend. Nu am fost niciodata mai disponibili, ceea ce poate deveni atat o binecuvantare, cat si un chin. In plus, una din 5 companii adopta in acest moment practici de lucru la distanta, conform datelor Wundamail State of Remote Work 2019.

Cultura locurilor de munca se schimba, iar in contextul avantului fantastic al muncii la distanta, exista aspecte pe care proprietarii de afaceri trebuie sa le cunoasca. Daca esti unul dintre managerii interesati sa faca tranzitia catre munca la distanta alaturi de echipa sa, iata mai jos cateva idei de care ar trebui sa tii cont inainte de a face acest pas.

Sondajul Wundamail State of Remote Work 2019 a inclus 2500 de angajati la distanta, din regiuni diverse din Marea Britanie, cu origini etnice diverse, statut socio-economic diferit, sex diferit si, de asememea, subiectii au facut parte atat din categoria cu venituri mari, cat si din cea cu venituri mici. Respondentii din lista Wundamail lucrau in echipe formate din trei sau mai multe persoane, intr-o gama de intreprinderi de tip blue-chip, companii mari si micro-afaceri.
Cercetatorii au studiat un esantion reprezentativ la nivel national pentru a evalua beneficiile si provocarile cu care se confrunta angajatii britanici in prezent.

Iata concluziile.

74% dintre angajatii care lucreaza la distanta spun ca sunt mai productivi de la distanta decat daca ar lucra la birou

Datele legate de productivitate pot parea socante pentru multi manageri care de cate ori se gandesc la angajati la distanta isi imagineaza oameni prabusiti pe canapea cu ochii pe Netflix, sau privelisti paradisiace, cu pahare de cocktail peste tot in jurul laptopului.

Realitatea este foarte diferita, angajatii la distanta lucrand adesea de la birouri la domiciliu, spatii de lucru in comun sau cafenele locale.
Productivitatea ar putea fi un rezultat al lipsei factorilor de distragere a atentiei. Chiar si intr-o cafenea, interactiunile sunt limitate, lasandu-l pe angajat sa isi duca sarcina la bun sfarsit.

60% dintre angajatii remote considera ca au o contributie foarte apreciata in cadrul echipei

71% dintre cei intrebati au primit toate formele de lauda si recunoastere prin intermediul tehnologiei de comunicare.
Iata deci o alta conceptie gresita – aceea ca angajatii la distanta sunt izolati, deconectati sau separati de cultura companiei. Multe cercetari arata ca aceasta conceptie este nefondata, mai ales atunci cand compania pune accent pe o comunicare online de calitate.

Managerii care lucreaza cu o echipa remote trebuie sa mentina o comunicare la inaltimea provocarii. Cand cultura companiei este impartasita si insusita din timp, orice angajat poate intruchipa viziunea afacerii si sa o sustina.
Majoritatea managerilor si proprietarilor de business doresc sa obtina o cultura excelenta, iar echipa la distanta poate face parte din aceasta cultura.

42% dintre respondenti au considerat ca nu au parte de sprijin zilnic – in comparatie cu omologii lor de la birou

Fara sprijinul adecvat din partea managerilor, angajatilor care lucreaza la distanta le va fi greu sa simta ca fac parte din echipa. Adesea, o echipa remote nu simte ca munca sa este apreciata. In plus, orice angajat la distanta e satul sa auda de toate lucrurile fabuloase pe care le fac “cei de la birou”. In calitate de manager, trebuie sa iti analizezi mai bine sistemul de mesagerie, dar si continutul mesajelor transmise.

Configurand canale de comunicare regulata si usor de utilizat cu echipa remote, oferi acestor angajati posibilitatea de a cere ajutor daca au nevoie. Chiar daca nu utilizeaza suportul, este benefic pentru ei sa stie ca au la indemana aceasta optiune.
Dat fiind avantul actual al tehnologiei de comunicare si gestionare a echipei, nu exista niciun motiv pentru care angajatii la distanta sa se simta mai putin sustinuti decat colegii de la birou.

61% spun ca nu se simt „parte a echipei” in aceeasi masura ca si colegii de la birou

Daca angajatii care lucreaza la distanta se simt sau nu „parte a echipei” tine de cultura companiei. Lucrand distanta e mai lesne sa te simti ca un freelancer decat ca un membru al echipei. Tocmai de aceea, va fi esential pentru moral si pentru productivitatea generala si calitatea muncii ca toti angajatii sa simta ca lucreaza in colaborare si avand in minte un scop comun.
Poate ca angajatii remote nu se vor putea implica in evenimente de birou, insa in aspecte de ansamblu, asa cum este stabilirea obiectivelor, echipa care lucreaza la distanta este la fel de importanta ca si echipa din birou. Tine de abilitatile excelente de comunicare si organizare – doua lucruri pe care orice bun manager sau proprietar de afaceri ar trebui sa le aiba.

55% au raportat ca managerul „nu intelege pe deplin ce fac in fiecare zi”.

Peste jumatate dintre angajatii la distanta nu cred ca managerul lor intelege rolul pe care il au in functionarea zilnica.
In calitate de manager, ar trebui sa iti poti indruma angajatii in sarcinile zilnice pe care le au. Daca nu intelegi ce fac sau cum functioneaza, cum vei putea face asta?
Inca o data, totul se rezuma la necesitatea unei comunicari consecvente intre membrii echipei la distanta si manageri. Bariera cunoasterii poate fi indepartata prin organizarea de sesiuni regulate de actualizare, prin intermediul canalelor digitale de comunicare.

Utilizarea comunicarii fata in fata ii va ajuta pe angajatii remote sa isi impartaseasca progresul in diferite proiecte. Intreaga echipa de la birou ar trebui sa poata vedea lunar si sa discute cu echipa la distanta. In calitate de manager, poti pune intrebari si poti afla mai multe despre etapele muncii lor. Vei sti astfel ce fac membrii echipei tale in fiecare zi si ii vei putea conduce mai eficient in viitor.

34% au recunoscut ca „au profitat de lipsa supravegherii”, iar 66% au recunoscut ca „au fost tentati sa depaseasca limitele” in trecut

Cea mai mare teama atat pentru proprietarii de business cat si pentru manageri sunt angajatii la distanta care profita de situatie. In timp ce o treime dintre respondenti au recunoscut ca au profitat de lipsa supravegherii – aproape de doua ori mai multi rezista tentatiei de a face acest lucru.
Unii simt ca pot calca stramb mai mult, atunci cand seful nu este in preajma, insa aceleasi statistici exista si pentru angajatii de la birou, nu numai pentru cei remote. Daca managerul este la el in birou, chiar te ocupi intotdeauna numai de sarcinile de serviciu?!

Majoritatea angajatilor au spus ca au profitat doar cand au lucrat prima data de acasa

Update-urile catre sediu cu privire la progrese te vor ajuta sa iti iei gandul de la angajatii la distanta. Daca un angajat stie ca va fi intrebat care este stadiul muncii sale, e mai putin probabil sa profite. Majoritatea angajatilor au spus ca au profitat doar cand au lucrat prima data la distanta, iar asta doar pana s-au obisnuit cu o rutina.

74% au spus ca „tehnologia comunicarii imbunatateste productivitatea generala”

O statistica linistitoare pentru managerii si proprietarii de afaceri care doresc sa treaca la munca la distanta este ca acest tip de desfasurare a activitatii are capacitatea de a mari productivitatea.
Tehnologia de comunicare este principala modalitate prin care managerii si angajatii raman conectati. Daca ai la indemana aceste instrumente vei imbunatati productivitatea.
Este vital sa ai canale de comunicatii pe care se pot baza atat managerul, cat si angajatii la distanta. Adesea, comunicarea de la birou poate divaga, ducand la un mediu de lucru mai putin productiv. Cu tehnologia de lucru si comunicare la distanta, acest lucru nu se intampla.

15% spun „Mi se pare ca tehnologia de comunicare ma distrage sau ma deranjeaza”. Alti 14% spun ca “tehnologia de comunicare este stresanta”.

Chiar daca 74% dintre respondenti au constatat ca tehnologia de comunicare le imbunatateste productivitatea generala, unii inca mai considera ca e un efort. Multi dintre respondenti au considerat tehnologia de comunicare in acelasi timp productiva dar si stresanta si perturbatoare.
Comunicarea ar trebui sa fie limitata la o data pe zi sau in situatii de urgenta, prin intermediul unui forum sau prin utilizarea unui instrument de comunicare ce poate fi dezactivat. Atunci cand incerci sa te concentrezi, nu e nimic mai rau decat notificarile.

Intr-o perioada in care atat de multi angajati lucreaza la distanta, e momentul sa ne adaptam si sa ne pregatim pentru viitoarea schimbare culturala. Informatiile de mai sus sunt esentiale pentru fi sigur ca poti lua decizii in cunostinta de cauza si ca poti oferi angajatilor cea mai eficienta si de succes experienta de lucru la distanta.

Sursa: https://readwrite.com/2019/12/05/remote-working-culture-the-facts-business-owners-need-to-know/

Din categoria: Business

Reader Interactions

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.

Bara principală

E-mail Newsletter

  • Facebook
  • GitHub
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube

More to See

7 avantaje ale usilor rapide

septembrie 27, 2020 By zina

Cum arată viitorul RWA în sectorul energetic?

Cum arată viitorul RWA în sectorul energetic?

mai 5, 2025 By Zinna RogoZinna

Cum să alegi o rochie potrivită pentru o zi la plajă?

Cum să alegi o rochie potrivită pentru o zi la plajă?

mai 5, 2025 By Zinna RogoZinna

Tags

10 Spot On Rules de eticheta pentru chat-ul de succes! achiziționarea unui ceas de damă Ai control asupra stilului tău de viață și a programului anvelope anvelope iarna brad de Craciun Cafea si toleranta Cafeaua si cancerul Cat de bine functioneaza SEA Cea mai ciudata cafea din lume ceasului de damă este destul de semnificativ Cei mai nefericiti clienti sunt cea mai mare sursa de invatare Ce reprezinta un SEO bun Ce stil de ceas să alegi Ce să cauți când achiziționezi un ceas de dama Ce tipuri de gonartroza la genunchi putem gasi chatul live pe site este considerat in prezent un must have clasificarea gonartrozei genunchiului Clientii pot intreba un agent live cum functioneaza un produs sau cat de rezistent este. Concluzie: SEO bun + SEA bun = SEM bun Cunoasterea drumului dvs. in jurul standardelor industriei cursuri engleza copii Diferenta dintre SEO si SEA Fiecare zi la locul de muncă va fi satisfăcătoare Gonartroza genunchiului Gonartroza genunchiului este una dintre modalitatile interesati sa invatati design web jante aliaj modelele contemporane de ceasuri pentru femei Momentul ideal pentru o cafea buna motive pentru a începe o afacere Orasul italian in care se consuma cea mai multa cafea Osteoartrita este o boala degenerativa a articulatiilor piața ceasurilor de damă a fost marginalizată Poate nu v-ati imaginat ca un designer web prin intermediul chatului pot fi oferite reduceri clientilor sau celor care abandoneaza comenzile Sa va mentineti in contact si iesiti in evidenta Setul de abilitati de SEO tehnici de terapie prin arta care pot fi efectuate uleiul de cocos poate fi aplicat pe par pentru a-l face frumos moale si stralucitor uleiul de cocos poate fi folosit ca balsam de buze uleiul de cocos poate hidrata pielea uleiul de cocos poate inlocui untul Vadrexim înființare firmă online

Footer

Despre mine

Stiu ca am mai mentionat, insa imi notez totul … aproape tot.

Imi fac liste cu ideile mele, liste de cumparaturi, proiectele la care lucrez, postarile de pe blog, cartile pe care vreau sa le citesc, cadourile pe care vreau se le cumpar, datele de care am nevoie a-mi aminti etc.

Blogul acesta este o cale spre a-mi aminti subiectele importante despre care am citit sau despre care m-am informat in cadrul proiectelor la care lucrez.

Recent

  • Cum funcționează procesul de validare în Bittensor?
  • Cum arată viitorul RWA în sectorul energetic?
  • Cum să alegi o rochie potrivită pentru o zi la plajă?
  • Și tu îți pui aceste întrebări legate de implantul dentar? Informează-te de aici despre răspunsuri
  • Ce impact au backlinkurile asupra poziției în Google?

Search

Tags

10 Spot On Rules de eticheta pentru chat-ul de succes! achiziționarea unui ceas de damă Ai control asupra stilului tău de viață și a programului anvelope anvelope iarna brad de Craciun Cafea si toleranta Cafeaua si cancerul Cat de bine functioneaza SEA Cea mai ciudata cafea din lume ceasului de damă este destul de semnificativ Cei mai nefericiti clienti sunt cea mai mare sursa de invatare Ce reprezinta un SEO bun Ce stil de ceas să alegi Ce să cauți când achiziționezi un ceas de dama Ce tipuri de gonartroza la genunchi putem gasi chatul live pe site este considerat in prezent un must have clasificarea gonartrozei genunchiului Clientii pot intreba un agent live cum functioneaza un produs sau cat de rezistent este. Concluzie: SEO bun + SEA bun = SEM bun Cunoasterea drumului dvs. in jurul standardelor industriei cursuri engleza copii Diferenta dintre SEO si SEA Fiecare zi la locul de muncă va fi satisfăcătoare Gonartroza genunchiului Gonartroza genunchiului este una dintre modalitatile interesati sa invatati design web jante aliaj modelele contemporane de ceasuri pentru femei Momentul ideal pentru o cafea buna motive pentru a începe o afacere Orasul italian in care se consuma cea mai multa cafea Osteoartrita este o boala degenerativa a articulatiilor piața ceasurilor de damă a fost marginalizată Poate nu v-ati imaginat ca un designer web prin intermediul chatului pot fi oferite reduceri clientilor sau celor care abandoneaza comenzile Sa va mentineti in contact si iesiti in evidenta Setul de abilitati de SEO tehnici de terapie prin arta care pot fi efectuate uleiul de cocos poate fi aplicat pe par pentru a-l face frumos moale si stralucitor uleiul de cocos poate fi folosit ca balsam de buze uleiul de cocos poate hidrata pielea uleiul de cocos poate inlocui untul Vadrexim înființare firmă online

Copyright © 2025 Zina Zinnaida. Toate drepturile rezervate · Dezvoltat de Web Media Marketing