Rotile unei masini sunt unul dintre cele mai importante elemente ale vehiculului. Acestea sunt in contact direct cu drumul, iar aderenta la asfalt depinde de ele.
Durata sa de viata utila variaza in functie de utilizarea si intretinerea care le este data, dar aproximativ 40.000 si 50.000 de kilometri. O marca cunoscuta de anvelope recomanda inlocuirea lor dupa 10 ani, chiar daca se pare ca sunt in stare buna si nu s-au uzat.
Potrivit unui studiu realizat 50% dintre soferi nu schimba amvelopele la timp. O actiune care poate declansa punctii sau explozii. Ideal este sa le pastrati in stare buna si sa verificati din cand in cand presiunea si uzura cauciucului. Legislatia prevede ca, in cazul in care rola de cauciuc a rotii este mai mica de 1,6 milimetri, anvelopa este neinfranata si, prin urmare, necesita inlocuire.
Comisia producatorilor de anvelope a compilat cateva curiozitati ale anvelopei, de la originea ei, prin modul in care sunt facute, pana la culoarea pe care au avut-o la inceput.
Vrei sa aflii mai multe detalii despre rotile masinii tale? Ai nevoie de jante? Intra aici si vezi totul despre indreptat jante.
Descifrarea unei anvelope: cum sa cititi tot ce scrie pe partea laterala a rotii masinii
Nu trebuie sa uitam niciodata ca anvelopele sunt singurul punct de unire intre un vehicul si asfalt si, prin urmare, sunt responsabile pentru a ne asigura ca vehiculul merge corect pe sol.
Pentru siguranta noastra, este esential ca acestea sa fie in stare perfecta si sa le verificam periodic, de exemplu, inainte de a merge la ITp. Si, jucand un rol cheie in siguranta, revizuirea starii rotilor se numara printre principalele puncte ale inspectiei tehnice.
In ciuda faptului ca este atat de important, de multe ori unele dintre caracteristicile sale pot trece neobservate. Aruncati o privire la peretii laterali ai anvelopei pentru a verifica toate informatiile pe care le includ. Va invatam cum sa o descifrati.
Cum sa cititi informatiile despre anvelope
Cand au fost facute rotile de pe masina mea? Cat de multa greutate sunt in masura sa suporte? Pentru ce viteza maxima sunt pregatite?
Exista o multime de informatii despre anvelopele noastre si asta merge dincolo de a sti daca sunt pentru toate anotimpurile din cauza simbolurilor lor.
Pe flancurile pneurilor, dupa cum stim, informatiile fundamentale sunt cele referitoare la tipul de anvelopa si dimensiunile sale: acestea indica latimea anvelopei in milimetri, seria sau inaltimea (mai precis, raportul dintre inaltime in mm si latime) si diametrul jantei in inci.
Astfel, pe o anvelopa cu inscriptia 225/40 ZR 19, diferitele coduri se refera la:
- 225: masurarea latimii benzii de rulare a anvelopei in mm.
- 40: profilul anvelopei sau “raportul de aspect”, care mai mult decat o masuratoare in sine este un procent care exprima relatia dintre latimea pneului si inaltimea dintre janta si suprafata de rulare.
- In acest caz, ar fi 40% din 225. Adica un profil de 90 mm.
La ce se folosesc cauciucurile reciclate?
Pentru un T-Block pot fi folosite 20 pana la 40 de anvelope – un bloc de beton cu cauciuc vechi in el. Astfel de blocuri pot fi utilizate in mai multe scopuri: controlul eroziunii si inundatiilor, stabilizatori de subfundatii etc. Blocurile sunt rezistente la foc si dureaza mai mult de 200 de ani.
Constructiile din piatra sunt de obicei folosite pentru controlul eroziunii, dar erau greu de construit si transportat. Anvelopele auto reciclate indeplinesc foarte bine aceasta functie atat in apa, cat si in afara apei, iar o astfel de abordare poate recicla de la 1.000 de anvelope pe zi.
Placile din rasina din cauciuc-polietilena pot servi bine ca podele de acasa. Ele rezista la temperaturi extreme si necesita putina intretinere. In plus, materialul nu este deteriorat de insecte sau de conditiile meteorologice, tinand aproximativ 25 de ani.
Anvelopele de cale ferata imbracate in cauciuc sunt realizate in straturi pentru a oferi durabilitate maxima. Aproximativ 80 lbs de cauciuc macinat sunt puse pe o grinda de beton-otel, ceea ce o face cu peste 200% mai puternica decat anvelopele obisnuite. Astfel de legaturi dureaza pana la 90 de ani, economisind cailor ferate o suma mare de bani pentru utilizarea si inlocuirea lor.
O alta utilizare a anvelopelor de masini reciclate pentru caile ferate este liniile de cale ferata. Cauciucul este un material perfect in acest scop, deoarece are calitati mari de absorbtie a vibratiilor.
Anvelopele auto reciclate pot fi folosite pentru a crea podele din cauciuc care au castigat multa popularitate, datorita varietatii sale mari de modele si culori. Exista atat avantaje, cat si dezavantaje ale acestui material, dar faptul ca dureaza pana la 30 de ani atrage multi oameni.
Astfel de podele nu trebuie sa fie ceruite, deoarece materialul este neporos. In plus, nu sunt necesare produse speciale pentru curatarea unei astfel de podele, pastrand aerul din interior in cea mai mare parte fara substante chimice.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.