Un magazin online este vitrina virtuala in care vanzatorii isi pun produsele sau serviciile la dispozitia utilizatorilor care navigheaza pe Internet pentru a le achizitiona. Este un site web care permite antreprenorilor sa vanda intr-un mod agil si masiv in fiecare zi a saptamanii, 24 de ore pe zi si de oriunde.
Astazi vom vorbi despre cheile fundamentale pentru a face un magazin online si alte aspecte pentru a oferi cele mai bune servicii.
Cosul de cumparaturi si catalogul de produse sunt cateva dintre primele elemente ale unui magazin online care iti vin in minte, atunci cand te gandesti la ce trebuie sa aiba un site pentru a putea vinde online. Dar stiti ce mai trebuie sa aiba un comert electronic?
Si, la fel ca afacerile offline, magazinele online trebuie sa contina cateva piese cheie pentru a construi increderea in vizitatori si pentru a-i inspira sa-si faca cumparaturile, fara a intampina obstacole la jumatatea drumului.
Elemente esentiale ale unui magazin online
Utilizatorii (si potentialii clienti) care va viziteaza magazinul online trebuie sa stie cum sa va gaseasca online. Prin urmare, este (foarte) recomandat ca numele marcii sa fie clar, usor de retinut si de durata
💡 Sfat: Aveti grija sa nu va saturati comertul electronic cu logo-ul si/sau numele! Este vorba despre gasirea echilibrului perfect pentru a-l face identificabil si pentru a aduce o imagine pozitiva brandului tau.
- Catalog de produse
Un alt element al unui magazin virtual care nu poate fi ratat este catalogul de produse oferite de afacere. Este extrem de important ca fotografiile acestor produse sa fie de o calitate excelenta, sa arate fiecare piesa in intregime si sa reflecte identitatea marcii.
💡 Sfat: Am facut o distinctie clara intre produsele pe care le ai in inventar si cele pe care nu le ai. Pentru acestea din urma, puteti oferi optiunea de a va anunta clientii atunci cand devin din nou disponibili. Daca aveti un Magazin cloud, puteti utiliza aplicatia Notificari stoc pentru a automatiza aceste tipuri de mesaje. Nu ratati nicio vanzare!
- Meniu cu categorii
Daca catalogul tau de produse este extins, iti recomandam sa-l organizezi pe categorii. Definiti clasificarea cu strategie si incercati sa dati un nume usor de inteles si descriptiv fiecarei categorii.
Evita sa creezi prea multe categorii si subcategorii, deoarece acestea ar putea ajunge sa-ti deruteze publicul.
- Gasirea produselor
Integrarea unui cautator de produse in designul magazinului tau online poate contribui la imbunatatirea experientei utilizatorului. Este un instrument foarte util pentru acei clienti care cauta sa cumpere ceva in special.
Plasati bara de cautare intr-un loc vizibil, asigurati-va ca ofera rezultatele corecte si este rapida!
💡 Sfat: daca oferiti optiunea de a completa automat cautarile, veti putea oferi clientilor idei despre tot ceea ce pot gasi in comertul dvs.
- Cosul de cumparaturi
Cosul de cumparaturi este locul in care sunt depozitate produsele selectate de cumparator. Este important sa o plasati intr-un loc vizibil pe pagina si sa aveti grija ca informatiile pe care le afiseaza sa fie foarte transparente. Vezi aici pachet Magazin Online Premium de la 799 euro.
Ce intelegem prin asta? Ca, atunci cand clientul acceseaza cosul de cumparaturi, are o viziune clara asupra a ceea ce urmeaza sa cumpere si cat va plati.
Cosurile de cumparaturi dinamice sunt foarte la indemana, deoarece ofera optiunea de a face modificari la comanda de achizitie (cum ar fi adaugarea sau eliminarea articolelor) fara a fi nevoie sa o luati de la capat. Acest lucru imbunatateste, fara indoiala, experienta utilizatorului in magazinul dvs.
Elemente pentru servicii excelente pentru clienti
- Pagina de contact
Serviciul clienti este unul dintre pilonii oricarei afaceri, iar magazinele virtuale nu fac exceptie! Asigurati-va ca aveti o pagina de contact in vedere in care oferiti una sau mai multe modalitati de a contacta marca pentru a rezolva intrebari sau pentru a exprima comentarii.
- Procesul de inregistrare
In multe magazine online trebuie sa respectati un proces de inregistrare pentru a putea cumpara. Scopul? Adaugati clientul intr-o baza de date pentru a comunica cu acesta in viitor.
Nu este o cerinta obligatorie si puteti defini daca este utila pentru afacerea dvs. Daca decideti sa o activati, incercati sa cereti doar informatiile esentiale, deoarece, daca clientul dumneavoastra considera ca este prea invaziv sau complicat, ar putea sa renunte la cosul de cumparaturi si sa gaseasca ceea ce cauta intr-un alt magazin.
- Pagina “Despre noi”
A avea o pagina “Cine suntem” care spune cine se afla in spatele brandului este o strategie buna de a va conecta dintr-un alt loc cu clientii si de a le castiga increderea.
Este un spatiu minunat pentru a spune povestea brandului, pentru a prezenta echipa care o face posibila si de ce sa nu impartasesti feedback-ul pozitiv pe care l-ai primit de la clientii tai in trecut.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.