Aparatele de aer conditionat reprezinta o necesitate a oamenilor in prezent, iar acest lucru este cat se poate de firesc, pentru ca pe timpul temperaturilor caniculare, fiecare doreste sa aiba racoare in casa.
De-asemenea, aerul conditionat este o necesitate si pentru soferi. Acestia doresc ca masinile pe care le detin sa aiba aer conditionat, si sa le ofere acea doza de racoare, de care au atat de multa nevoie cand se afla in trafic. Magazin-Virtual.net va ofera mai multe detalii importante despre aerul conditionat si despre freon in cazul autoturismelor.
In acest articol insa, veti descoperi unele dintre cele mai importante informatii, sau mai bine spus curiozitati ale oamenilor, cu privire la aparatele de aer conditionat pe care le detin. Indiferent ca aveti un asemenea aparat de aer conditionat deja, sau urmeaza sa cumparati unul, este recomandat sa cititi pana la final acest articol.
Unitatea interioara a aparatului de aer conditionat divizat fara conducta, picura apa atunci cand functioneaza in modul de racire. Care sunt posibilele probleme si solutii la acestea?
Raspuns: Cand aparatul de aer conditionat functioneaza, umezeala din camera este eliminata prin condensare la bobina de racire a unitatii interioare. Apa condensata se scurge apoi pe vasul de scurgere care se afla sub bobina.
Apa este apoi indepartata din vasul de scurgere prin furtunul de scurgere care trece de la unitatea interioara catre exteriorul casei prin gravitatie sau o pompa de condens in scurgere. Poate fi necesara o conducta suplimentara din PVC pentru conectarea furtunului de scurgere la scurgere.
Verificati urmatoarele:
- a) Daca unitatea este golita de gravitatie, verificati vasul de scurgere pentru a va asigura ca cota sa este corecta. Ar trebui sa fie usor inclinat pentru a permite curgerea apei in jos si in furtunul de scurgere, si pentru a permite descarcarea catre exteriorul cladirii.
- b) Daca unitatea este golita cu ajutorul unei pompe de condens, asigurati-va ca pompa functioneaza. Pompa de condens este un accesoriu suplimentar montat daca unitatea interioara este instalata adanc in cladire, si distanta de scurgere a apei din vas este prea mare. Pompa ajuta la asigurarea aspiratiei necesare pentru indepartarea apei din vasul de scurgere.
- c) Furtunul de scurgere poate fi blocat sau murdar, ceea ce impiedica scurgerea apei. Va trebui sa suflati sau sa folositi un vid pentru a elimina blocajul.
- d) Indepartati si spalati filtrele de aer la aerul de retur al unitatii interioare, deoarece filtrele de aer murdare vor restrictiona fluxul de aer.
Aparatul de aer conditionat afiseaza codurile de eroare E3, E4 etc. Lumina temporizatorului clipeste. Care este problema si solutia la aceasta problema HVAC?
Raspuns: Fiecare producator are propriul set de coduri de eroare atunci cand exista o problema cu unitatea de aer conditionat care trebuie remediata. Aceste coduri de eroare au fost concepute pentru a afisa o anumita problema pe care utilizatorul sau tehnicianul le poate folosi pentru a determina rapid cauza si pentru a oferi o solutie la problema.
De exemplu, un cod de eroare E1 poate indica faptul ca exista freon (agent de racire) insuficient in sistem si, prin urmare, trebuie completat. Eroarea E2 poate indica faptul ca senzorul de camera a fost deconectat.
Verificati manualul de utilizare furnizat impreuna cu unitatea dvs. daca a aparut o eroare. Exista de obicei un tabel cu o lista de coduri de eroare, si puteti sa gasiti de-asemenea si problemele / solutiile asociate acestora.
Daca nu exista codurile de eroare, va trebui sa va intoarceti la dealer sau producator si sa obtineti manualele tehnice ale modelului respectiv.
Folosesc un sistem frigorific R22. Pot schimba agentul frigorific la R410A?
Raspuns: Nu, fiecare agent frigorific a fost proiectat sa functioneze intr-o anumita presiune in timpul functionarii. Acesti doi agenti frigorifici au proprietati diferite si nu sunt interschimbabili. Compresorul si alte componente pot fi deteriorate daca schimbati agentul frigorific.
Poate fi convertit aparatul de aer conditionat invertor in aparatul de aer conditionat conventional prin schimbarea tabloului de control si recablarea unitatii?
Raspuns: Nu, nu puteti face acest lucru, deoarece compresorul invertorului poate fi controlat numai folosind placa de control specifica de la producatorul respectiv. In plus, toate conditiile de functionare ale sistemului au fost proiectate sa functioneze pe baza unitatii invertor.
De ce este zgomotos ventilatorul interior? Aparatul este o unitate divizata fara conducte.
Raspuns: Unitatea interioara are un ventilator (de obicei de forma cilindrica din plastic) care evacueaza aerul rece in camera prin tragerea si suflarea aerului prin bobina de racire. Dupa cativa ani de functionare, ansamblul ventilatorului poate fi slabit, provocand dezechilibrul functionarii suflantei. Aceasta este cauza zgomotului in timpul functionarii.
Pentru a rezolva problema, ansamblul ventilatorului suflantei trebuie demontat, si orice dezechilibru trebuie corectat. Arborele motorului care este conectat la suflanta trebuie verificat pentru a se asigura ca este bine fixat.
Pentru mai multe informatii legate de aerul conditionat, de probleme ale unitatilor HVAC si pentru multe alte informatii interesante despre freon, va puteti indrepta atentia spre Magazin-Virtual.net.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.