Multi oameni inteleg conceptul de certificare ISO, dar inteleg cu adevarat beneficiile? Certificarea ISO este mai mult decat hartia incadrata pe perete. Sunt prezentate 6 domenii principale de interes care va vor ajuta sa intelegeti valoarea adaugata a certificarii companiei dvs.
- Economii de costuri
Nu numai ca certificarea va poate ajuta compania sa castige noi contracte, dar poate ajuta si la cresterea veniturilor prin reducerea costurilor. Procesul care este controlat si validat poate optimiza operatiunile, minimizand deseurile si erorile. Un studiu recent al Societatii Americane pentru Calitate a concluzionat ca pentru fiecare $ 1 cheltuit pe SMC, va puteti astepta la un venit de 6 USD. In medie, au vazut ca managementul calitatii a redus costurile cu 4,8%.
- Satisfactia clientilor
Clientii sunt forta vitala a oricarei afaceri, nevoile si dorintele lor au impact asupra fiecarui aspect al afacerii tale. Prin imbunatatirea calitatii produsului sau serviciului dvs., aveti capacitatea de a creste satisfactia clientilor si de a creste vanzarile. Vocea clientilor tai vorbeste mai tare decat orice strategie de marketing.
- Accesul la noi piete
Standardele ISO sunt recunoscute la nivel international, astfel incat sa poata ajuta companiile sa acceseze noi piete in strainatate si sa deschida noi oportunitati care altfel nu ar fi disponibile.
- Cresterea cotei de piata
Daca sunteti un om de afaceri, in mod clar aveti deja o cota de piata. Cu toate acestea, prin cresterea productivitatii, luati masuri pentru a dezvolta un avantaj competitiv fata de concurentii dvs. Certificarea este de natura sa extinda potentialul pietei si este mai probabil sa ofere companiilor un avantaj pe noi piete.
- Audit si revizuire independente
Trebuie sa castigati incredere si o revizuire independenta a organizatiei dumneavoastra ofera clientilor incredere in sistemele lor.
- Integrarea sistemului
ISO nu inseamna sa incepi de la zero cu procesele tale; este vorba despre a va asigura ca sistemul dumneavoastra este integrat si in mod eficient “vorbind” unul cu celalalt, permitand organizatiei sa functioneze ca o singura unitate cu obiective unificate.
Un certificate iso va poate ajuta compania sa isi atinga obiectivele sau prioritatile in managementul calitatii, pentru care va pune la dispozitie servicii de consultanta prin intermediul specialistilor care va vor ajuta sa trasati un traseu care permite organizatiei dumneavoastra sa avanseze in angajamentul sau de imbunatatire continua. Vezi aici despre Sistemul de Management al Calitatii.
Ce companii pot fi certificate ISO?
Cerintele pentru obtinerea certificatelor de calitate ISO nu sunt restrictive, dimpotriva. In functie de fiecare standard, vom constata ca unele reglementari nu sunt aplicabile si, prin urmare, nu va fi necesar sa avem aceasta certificare.
Pentru multe dintre standardele ISO, nu exista cerinte de niciun fel, cele mai multe sunt deschise oricarui tip de companie, indiferent de sector, dimensiunea sau capacitatile sale economice.
Entitatile de certificare sunt responsabile de efectuarea etapelor si auditurilor necesare pentru a determina daca certificatul ISO corespunzator poate fi acordat. Aceste companii care elibereaza certificate ISO trebuie sa fie acreditate in mod corespunzator pentru exercitarea activitatii lor. Sunt entitati total impartiale si independente.
Informatii interesante despre standarde
In etapa de sondaj, proiectul de sondaj este distribuit tuturor membrilor ISO pentru revizuire si vot. Acest proiect de sondaj este considerat acceptat daca exista o evaluare pozitiva de catre doua treimi din membrii colaboratori activi ai Comitetului sau Subcomitetului Tehnic relevant si trei sferturi din toate voturile exprimate.
Daca rezultatul votului este pozitiv, fara a fi nevoie de modificari, proiectul sondajului este transferat in etapa de publicare.
Daca rezultatul votului este pozitiv, cu cerinte de modificare formala, proiectul de sondaj este modificat oficial si transferat in etapa de acceptare ca proiect final.
Daca rezultatul votului este negativ, proiectul de sondaj este trimis inapoi la nivel de comisie. Comitetul de standarde responsabil elaboreaza un nou proiect de sondaj si il prezinta din nou spre vot.
Etapa sondajului se incheie cu luarea deciziei si transmiterea rezultatelor catre organizatiile membre.
Toti membrii ISO voteaza pentru acceptarea proiectului final. Proiectul final se considera acceptat daca o majoritate de doua treimi din membrii activi ai comitetului sau subcomitetului tehnic responsabil si o majoritate de trei sferturi din toate voturile exprimate evalueaza pozitiv proiectul final.
Daca versiunea finala este acceptata, aceasta se trece la etapa de publicare. Daca proiectul final este respins, comitetul de standarde decide cu privire la continuarea proiectului. Acesta poate fi revizuit si votat ca proiect final modificat, publicat intr-o forma diferita sau anulat. Etapa de acceptare se incheie cu crearea si diseminarea rezultatului votului si decizia privind continuarea proiectului.
Daca rezultatul votului este pozitiv, textul standardului va fi publicat in etapa de publicare ca standard international.
Nu mai tarziu de cinci ani de la publicarea standardului international, secretariatul ISO initiaza o revizuire sistematica a standardului international. Revizuirea sistematica include un sondaj al tuturor organizatiilor membre cu privire la modul de a proceda in raport cu standardul international. Rezultatele posibile ale sondajului sunt dorinta de a schimba standardul si inceperea unui nou proiect standard in etapa de propunere, confirmarea standardului actual sau retragerea standardului international.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.