De ce este nevoie pentru a conduce o barca?
In Europa in cele mai multe tari, pentru a conduce barci sau barci cu motoare de peste 40 CP, este necesar sa aveti o licenta nautica. Pe de alta parte, unele tari permit conducerea barcilor de pana la 40 CP fara a fi nevoie de o licenta de barca.
Interesat sa navighezi? Vezi ce spun expertii nostri: In Romania poti face un curs navigatie cu vele S Skipperacademy!
Ce poti conduce fara permis de barca?
Pe scurt: fara licenta de navigatie este posibil sa conduceti barci cu o lungime mai mica de zece metri, daca barca este motorizata; navele mai mici de sase metri, in cazul ambarcatiunilor cu vele, care nu depasesc sase mile marine si cu conditia ca nava sa aiba un motor cu o putere mai mica sau egala cu 40,8 cai putere.
Cati cai pot fi transportati fara licenta de barca?
In principiu, totul ar putea fi rezumat intr-o licenta de a conduce o barca fara licenta nautica, cu conditia sa aiba o putere mai mica de 40 de cai si o deplasare maxima variabila in functie de carburatie si injectie.
Cerinte pentru pilotarea legala a unei barci de agrement
Vreti sa fiti in masura sa conduceti o barca de agrement in mod legal? Apoi, ar trebui sa tineti cont de faptul ca trebuie sa indepliniti unele cerinte pentru a putea face acest lucru fara probleme. Mai jos expertii in navigatie prezinta toate cerintele pe care trebuie sa le indepliniti pentru a putea pilota legal o barca de agrement.
Au titlul de skipper
In primul rand, pentru a putea pilota legal o barca de agrement, este esential sa aveti titlul de licenta de skipper pentru ambarcatiunile de agrement.
Nu toate tarile au aceleasi reguli de navigatie, desi majoritatea sunt la fel
Cu acest certificat este posibil sa conduceti barci cu motor si navigatie de 12 metri in lungime pana la 12 mile de la tarm. Pentru a putea pilota barca de agrement, va fi necesar sa se treaca un examen teoretic si un examen practic si sa se dovedeasca faptul ca au fost efectuate unele practici de navigatie. De asemenea, este important sa prezentati intotdeauna un raport psihofizic si, de asemenea, sa urmati un curs de radio-operator cu raza scurta de actiune.
Asigurare de raspundere civila- obligatorie sau nu atunci cand e navigheaza
Pe de alta parte, este esential sa se incheie o asigurare de raspundere civila, deoarece de exemplu in Spania exista peste 20.000 de accidente maritime in fiecare an si acest lucru este esential pentru mentinerea unei sigurante minime.
Toate ambarcatiunile care depasesc 6 metri trebuie sa aiba asigurare si in majoritatea porturilor de agrement o cer inainte de a putea accesa facilitatile.
Acest tip de asigurare trebuie sa acopere daunele aduse tertilor, pierderile economice, daunele aduse altor ambarcatiuni si, de asemenea, raspunderea civila pentru poluarea la nivel de mediu.
Informatii interesante despre navigatie
Desigur, in urmatoarele cateva sute de ani, grecii, romanii si o varietate de alte civilizatii antice vor lucra incredibil de mult pentru a perfectiona aceasta tehnologie. Lumea a devenit mult mai mica si nu era neobisnuit sa vezi nave cu panze epice traversand apele de pe intreaga planeta. Desi, multe dintre navele cu panze mai mari, in special cele folosite pentru razboi, inca mai solicitau oamenilor sa faca un pic de canotaj. Panzele nu erau destul de puternice in toate situatiile.
Vrem sa lasam in spate istoria timpurie a navelor cu vele. Am putea vorbi pentru totdeauna despre dezvoltarea acestor nave timpurii. Cu toate acestea, dovezile pentru cele mai vechi nave sunt minime si, asa cum am spus, multi oameni inca dezbat cu inversunare de unde provin. In schimb, vrem sa trecem la ceva mai modern
Nu credem ca o istorie a vreunui fel de navigatie ar fi completa fara a mentiona Vikingii. La urma urmei, ei sunt exploratorii marini prin excelenta. Desi, vikingii nu au facut progrese uriase in lumea navelor cu panze.
Cu aproximativ 2.000 de ani inainte, au fost inventate scanduri de lemn. Acesta este ceea ce a permis navelor cu vele sa devina masive. Vikingii au profitat de aceasta tehnologie si toate navele lor erau nave lungi construite folosind scanduri.
Principalul lucru pe care vikingii l-au adus la masa a fost vela patrata. Majoritatea navelor vikinge foloseau o singura vela patrata, cea mai mare parte a puterii provenind din canotaj. Cu toate acestea, vela patrata a mers si a avut un impact masiv asupra dezvoltarii altor nave cu panze.
Pana in anii 1200, navele cu panze erau destul de greu de controlat. Existau sisteme de control rudimentare, dar nimic nebunesc. Intra, dinastia Song din China. Dinastia Song a dezvoltat nave cunoscute sub numele de junkuri, care au fost concepute pentru a calatori de-a lungul coastei chineze. Cu toate acestea, aveau trasaturi care nu fusesera cu adevarat vazute in navele cu panze pana in acest moment.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.