Peste 1 milion de americani sufera in acest moment de sindromul de oboseala cronica (CFS), potrivit Centrului pentru Controlul Bolilor. Insa aceasta nu este o problema care ii afecteaza doar pe locuitorii de pe continentul american, ci o tendinta la nivel mondial, dat fiind ritmul alert al vietii pe care o traim.

Oboseala cronica este o afectiune medicala caracterizata prin oboseala extrema dupa efort fizic sau intelectual, fara niciun fel de legatura cu o afectiune existenta deja. Exista cateva teorii cu privire la ce anume duce la aparitia acestui sindrom, insa cauza exacta ramane inca necunoscuta.

Daca si tu suferi de Sindromul de Oboseala Cronica stii deja ca in unele zile pana si spalatul pe dinti pare un adevarat maraton. Probabil ca ai incercat deja orice tratament farmaceutic aprobat, fara sa obtii insa rezultate evidente. Daca esti in cautarea unei alternative, iata in cele ce urmeaza patru moduri in care iti poti imbunatati starea de sanatate fara sa te indopi neaparat cu pastile.

1. Terapia prin activitate fizica progresiva

Studiile au aratat in mod repetat ca terapia prin sport ii ajuta pe cei care sufera de Sindromul de Oboseala Cronica. Acest tip de terapie iti permite sa incepi sa faci sport foarte progresiv, cu miscari de stretching si miscari ghidate. In timp vei putea creste intensitatea si durata sedintelor de activitate fizica.

In cadrul unui studiu randomizat, controlat, participantii care au trecut prin terapia progresiva prin sport au raportat in mod semnificativ mai putina oboseala decat persoanele din grupul de control, care au beneficiat de ingrijiri medicale standard.

2. Somnul

Persoanele care sufera de Sindromul de Oboseala Cronica au adesea probleme de somn si pot suferi chiar si de insomnie. Durata si calitatea sporita a somnului s-a dovedit a contribui la refacerea energiei organismului si la vindecarea muschilor, conform unui studiu publicat in Jurnalul pentru Sindrom de Oboseala Cronica.

In plus, somnul adecvat reduce oboseala si imbunatateste energia si forta musculara si in cazul persoanelor cu Sindrom de Oboseala Cronica. Iata de ce ideal ar fi sa iti stabilesti ca obiectiv o durata de cel putin opt ore de somn pe noapte!

3. Riboza

Riboza este un zahar extrem de important pe care corpul uman il foloseste pentru a contribui la producerea de energie. Nu trebuie confundata cu zaharul obisnuit (si nici sa mananci imediat o punga intreaga de fursecuri sau de prajiturele cu ciocolata). Riboza este o componenta cheie a procesului de creare de energie ce are loc in interiorul celulelor. Ea poate fi administrata si ca supliment, fiind disponibila astfel sub denumirea de D-Riboza.

Conform unui studiu recent, administrarea de D-Riboza a redus in mod semnificativ simptomele – mai ales problemele de somn, ceata mentala si durerea – nu numai la persoanele care sufera de Sindrom de Oboseala Cronica, ci si la cele care sufera de0 fibromialgie. In mod obisnuit, poti incepe cu 5 grame de Riboza de doua ori pe zi.

4. Vitamina D

Carenta de vitamina D a fost detectata la un procent de 50% din populatia generala. In timp ce cercetatorii continua sa dezbata rolul acestei vitamine in cadrul Sindromului de Oboseala Cronica, ceea ce se stie clar este ca daca ai o carenta de vitamina D si suferi de oboseala cronica, e posibil sa ai parte de ameliorari usoare ale durerii ca urmare a unei suplimentari adecvate.

Stabileste-ti ca obiectiv o doza de 1000-4000 IU pe zi, insa retine ca aceasta poate varia in functie de gravitatea carentei. Stai de vorba cu medicul tau inainte de a incepe suplimentarea cu Riboza, Vitamina D sau orice alt supliment.
Viata persoanelor care sufera de Sindrom de Oboseala Cronica poate fi dificila si frustranta. Nu iti refuza sansa de a te simti mai bine; stai de vorba cu medicul tau despre posibilitatea ca aceste tratamente sa fie de un real folos si in cazul tau!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *